#100újélmény

Ciao Toszkána!

by Rosta Judit

2016. április 21. - erasmus+

Pontosan 5 hónapja, 29 napja és 17 órája töltöm az egyéves önkéntes szolgálatomat Pratoban, Toszkánában, Olaszországban. A szervezet ahol dolgozom, az egyik nagy természetvédelmi szervezet, a Legambiente irodája.

judit_foto1.jpg

Mi, önkéntesek, főleg gyerekekkel foglalkozunk, táborokat szervezünk, de az én feladatom a partnerszervezetekkel való kapcsolattartás és az e-mailek figyelése is.

Nem fogok hazudni, nagyon nehéz volt eljönni otthonról, szerintem nem is lehet erre felkészülni rendesen. Emlékszem, hogy az indulásom napján a külföldi turisták rajtam nevettek a repülőtéren, annyira keservesen sírtam, amikor el kellett búcsúznom mindenkitől, és arra is, hogy az úton végig azon gondolkodtam, hogy jó döntés volt-e eljönni. De rájöttem, hogy életem legjobb döntése volt, és ez az első egy év az életemben, amit végre értelmesen töltök el, hiszen otthon nem tudtam mit akarok kezdeni magammal.

Kicsit kettős ez az egész, hiszen rengeteg új barátot szereztem, mégis néha nagyon egyedül vagyok. De az EVS erre is jó. Megtanít, hogy jobban bízzál magadban és hogy egyedül is értékes vagy. Sokak szerint a program azért hasznos, mert utána szuper munkát találhatunk, de nekem még ennél is többről szól: kitalálni, hogy mihez akarok kezdeni az életemmel és hogy milyen ember akarok lenni felnőttként.

És ha már most haza kellene mennem, akkor is nagyon hálás lennék, hiszen már ezalatt a pár hónap alatt is sokat változtam és már nem is tűnik olyan ijesztőnek a jövő!

 

Rosta Judit

Az Európai Önkéntes Szolgálat (EVS - European Voluntary Service) az Erasmus+ program keretén belül 17 és 30 év közötti fiataloknak nyújt lehetőséget arra, hogy hosszabb-rövidebb ideig külföldön önkéntes munkát végezzenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujelmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr968649978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása