#100újélmény

Hétköznapi kihívások: a lakótársak

by Rosta Judit

2016. május 30. - erasmus+

Az életben mindig voltak, vannak és lesznek is problémáink. Ha szerencsénk van legtöbbször elkerülhetjük őket, viszont abban mindenki biztos lehet, hogy ha négy teljesen különböző országból és kultúrából való fiatalt összeraknak egy házba egy évig, akkor ott lesznek problémák. Méghozzá sok.

judit_foto_1.jpg

Alapvetően szerencsésnek érzem magamat az önkéntestársaim miatt, akik közül ketten az eltelt 7 hónap alatt, már a barátaimmá is váltak, ez azonban nem jelenti azt, hogy sosem voltak vitáink. Mindegyikünk teljesen más karakter, a lengyel fiú szótlan, megfontolt, mindig racionális, a spanyol fiú imád a figyelem központjába lenni, lételeme a dráma, de közben nagyon szerethető is, én pedig makacs vagyok, önfejű, nem tudom betartani a határidőket, de a légynek se tudnék ártani szándékosan. A helyzetemet az sem könnyíti meg hogy én vagyok a legfiatalabb a lakásban (én is meglepődtem, hogy ezt elmondhatom a 23 évemmel), azonban a kisebb-nagyobb vitáink után mindig kibékültünk, mert alapjában véve szeretjük egymást, mi így hárman, a 2 fiú és én.

 

judit_foto_2.jpg

 

Az egyik legnagyobb problémánk pedig ott kezdődik, hogy nem csak hárman vagyunk a projektben, hanem négyen. A negyedik pedig az orosz lány. Szerintem engem még soha senki nem utált annyira az életben, mint ő. A 7 hónap alatt eljutottunk odáig, hogy ha meglát az utcán, akkor már nem is köszön, sőt, levegőnek néz.
Az első 3 hónapom azzal telt, hogy próbáltam kitalálni vajon mit tehettem ellene és igyekeztem jóvá tenni. Többször bocsánatot kértem, meghívtam kávéra, a közös programjainkra a fiúkkal, de mindegyikre nemet mondott. Közben elkezdett nem érdekelni a dolog, mert úgy éreztem/érzem én mindent megtettem, hogy jóban lehessünk, miután pedig nem tudott válaszolni arra az egyszerű kérdésre, hogy "mégis miért nem kedvelsz?" már egyáltalán nem is érdekel.

Furcsa, de mégis hálás vagyok neki, mert megtanított egy nagyon fontos dologra; ne érdekeljen, hogy mások mit gondolnak rólam, vagy hogy valaki utál, valószinűleg nem is én vagyok a probléma, csak egy ürügy vagy kifogás és saját magát sokkal jobban utálja az illető.

 

Rosta Judit

 

Az Európai Önkéntes Szolgálat (EVS - European Voluntary Service) az Erasmus+ program keretén belül 17 és 30 év közötti fiataloknak nyújt lehetőséget arra, hogy hosszabb-rövidebb ideig külföldön önkéntes munkát végezzenek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujelmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr228760840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása