#100újélmény

Képekkel búcsúzom

by Szőke Dorottya

2016. június 07. - anita.z

dsc_1310.jpg

Egészen hihetetlen, hogy már két hónapja írogatok a 100 új élmény blogra! A mai lesz az utolsó írásom itt, ugyanis a kampány nyolc hétig tartott és akárhogy is számolom, ez már a nyolcadik bejegyzésem lesz az indulás óta. Köszönöm, hogy olvastatok! Én nagyon élveztem az elmúlt időszakot! Kicsit hiányozni is fognak a kedd délutánok, amikor izgatottan vártam a legújabb posztom megjelenését.

A 100 új élmény végének azért annyi előnye mindenképpen lesz, hogy újra tudok foglalkozni a saját blogommal. Ezt az oldalt még februárban kezdtem el azzal a céllal, hogy fejlesszem a finn nyelvtudásomat, csak sajnos elhanyagoltam mostanában. De ami késik, nem múlik! Szóval ha kíváncsiak vagytok továbbra is a finnországi életemre, nézzetek be néha. Lesz sok kép, nem akadály, ha nem beszélitek a nyelvet! Illetve mivel a nyelvezete egyszerű, a finnül tanulóknak is talán hasznos lehet :) 

Végül pedig az alábbi képes összeállítással szeretnék búcsúzni, amit az elmúlt 4 hónapnyi albumomból válogattam ki. Nem szándékoztam ma túl sokat írni, de azt még mindenképpen szeretném kihangsúlyozni, hogy az EVS-t életem legjobb döntései között tartom számon. Nem buzdítanék senkit sem arra, hogy felmondjon a munkahelyén az önkénteskedésért, nem hiszem, hogy ez lenne a tuti recept. Természetesen mindenkit más motivál egy ilyen lépés megtételére. Nekem viszont a legjobbkor érkezett ez a lehetőség és átgondolva az itt szerzett tapasztalatokat illetve ismeretségeket, elképzelhetetlennek tartom az életemet enélkül. (Kattints a képre a többi kép megtekintéséhez) 

Megtanultam például síelni, hótalppal túrázni, felfűteni hagyományos finn szaunát, falat mászni, kajakozni és félelem nélkül bevetni magamat a jeges vízbe vagy éppen a kitaposatlan havas útvonalakon az erdőbe. Megismerkedtem a legkülönbözőbb emberekkel a stoppolások, kanapészörfölések, tréningek, tanítások és projektek kapcsán. Nem félek már leugrani hídról, rénszarvassal farkasszemet nézni a járda közepén vagy éppen finnül intézni a hivatalos ügyeimet akár telefonon, vagy személyesen az orvosnál (igen, erre is volt precedens...) Jártam finn falusi iskolában is, ami felszereltebb volt bármelyik budapesti elit gimnáziumnál. Láttam az északi fényt, fürödtem télen a Jeges tengerben, és tulajdonképpen kipróbáltam eddig mindent, amit csak lehetett.

Bizonyára vastagabb lenne a bankszámlám, ha otthon maradtam volna és továbbra is dolgoztam volna – de az egészen biztos, hogy most sokkal szegényebb lennék...

Szőke Dorottya

Az Európai Önkéntes Szolgálat (EVS - European Voluntary Service) az Erasmus+ program keretén belül 17 és 30 év közötti fiataloknak nyújt lehetőséget arra, hogy hosszabb-rövidebb ideig külföldön önkéntes munkát végezzenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujelmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr98785916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása