#100újélmény

Lisszabon szabadon

by Dávid Rebeka

2016. október 24. - anita.z

14803034_10205714225733761_91779334_o.jpg

Kőkemény két hét alatt mentem végig az interjún, kiválasztáson, felkészülésen és megérkezésen, tehát hazudnék, ha azt mondanám, hogy úgy jöttem ide, hogy teljesen tisztában vagyok mindennel ami itt rám vár.

Valójában stresszelt is a dolog, de hamar rájöttem, hogy feleslegesen.  A küldő és fogadó szervezetem úgyis elintéz mindent, ami fontos. Van szállásom, munkám, pénzem, a többi meg majd jön magától. A portugál mentalitás is sokat segít az ellazulásban, én itt még rohanó vagy dühöngő embert nem láttam. Példának okáért, amikor 2 órát álltam a sorban bérletért, még csak toporgást sem észleltem, míg otthon már anyák százait alázták volna porba verbálisan.

Az első héten tehát sikerült lecsökkentenem a pulzusszámom és magamon is csak nevetve végig vinni mindazt a bénázást, amit a budapesti Erasmus diákoktól már megszokhattunk minden szemeszterváltáskor.  Eltévedek az irodába menet, fogalmam sincs az aprókról és ismételten rossz metrókijáraton próbálkozok.

Remélem azért a hátralévő fél év elég lesz, hogy megtanuljam a városrészek nevét, hogy megértsem, mit rendelek ebédre és, hogy összehozzunk egy zseniális projektet a REDE számára (ami egy sikeres kis szervezet, a gender equality szócsöve és az én világmegváltó törekvéseimnek kiindulópontja).

Az első bemelegítő hét lezárásához itt is van egy fun fact about Portugal: a kis omlós teasütiket magyar sütinek hívják. Az is édes, és mi is azok vagyunk, ez nem lehet véletlen.

Dávid Rebeka

Az Európai Önkéntes Szolgálat (EVS - European Voluntary Service) az Erasmus+ program keretén belül 17 és 30 év közötti fiataloknak nyújt lehetőséget arra, hogy hosszabb-rövidebb ideig külföldön önkéntes munkát végezzenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujelmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr8411834163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása