#100újélmény

Célegyenesben

vendégposzt by Ruttkay Péter - The Rated R Volunteer

2015. október 28. - luca.p

Vendégposzt következik, Ruttkay Péter, The Rated R Volunteer blogjáról.

Az elmúlt 5 hónap alatt sok minden történt velem. Álmok váltak valóra, olyan helyeken jártam, ami korábban elérhetetlennek látszott, de hála az EVS-nek, mindez mostanra az emlékek kategóriába került. Ugyanakkor sok mindent tanultam, ami a jövőben a hasznomra válhat, kezdve a némi főzési alaptudással, továbbá egyesek szerint a spanyol nyelvtudásom is javult, bár ez nem nagy kunszt, mivel a nulláról kezdtem. Valamint bizonyossá vált, hogy meg tudok állni a saját lábamon, ha a helyzet úgy adódik. 

A spanyolországi Alzira városában töltöttem el 6 hónapot, mint önkéntes az Európai Önkéntes Szolgálat (EVS) program keretein belül. A munkám az angol nyelv tanítása volt a helyieknek.

dsc_0337.jpgA munkával, amit elvégeztem megérzésem szerint nem volt probléma, mindent igyekeztem a lehető legalaposabban és legrövidebb idő alatt elvégezni (kapkodás és hanyagság kizárva). Nehézségek persze adódtak, de azoknak egyéb kiváltó okai voltak, amik hátráltattak a koncentrációban.

Az egyetlen gond ami erősebb volt, mint gondoltam az a honvágy lett. Június közepétől lett egyre erősebben éreztem és előfordult, hogy úgy éreztem, jobb lenne otthon a barátokkal lenni, aztán eszembe jutott, hogy mennyit dolgoztam azért, hogy most itt legyek és egyszerűen nem adhattam fel. Nem szoktam megfutamodni a kihívások elől, de ha eleve reménytelen volt a helyzet, akkor bele se kezdtem. Voltak hullámvölgyek, de végül tudom, hogy sikerül kitöltenem a teljes projekt időt. Sok emberrel találkoztam, pár új barátra is szert tettem voltak, akik a legszokatlanabb dolgokra is rá tudtak venni, amit korábban elképzelhetetlennek tartottam (pl.: tánc).

Korai bejegyzéseim egyikében még poénkodtam azon, amikor azt olvastam néhány  jelentkező CVjében vagy motivációs levelében, hogy az EVS az esély arra, hogy megváltozzon az élete. Kissé klisésnek hangzott vagy elkeseredettnek, de most, hogy lassan lejár az időm, átértékelődik bennem az egész (megjegyzem: a világ állampolgára vagyok duma még mindig röhejes).

Az önkéntesség kezdete óta sok új dologhoz kellett hozzá szoknom és pár akadályt le kellett küzdenem, de tudom, hogy nem vallottam kudarcot. Sikerrel jutottam túl ezen a próbán is és hű maradtam az elveimhez, ami számomra a legfontosabb pont ebben az egész történetben. 

Ruttkay Péter – The Rated R Volunteer

Az Európai Önkéntes Szolgálat (EVS - European Voluntary Service) az Erasmus+ program keretén belül 17 és 30 év közötti fiataloknak nyújt lehetőséget arra, hogy hosszabb-rövidebb ideig külföldön önkéntes munkát végezzenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujelmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr558028628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása