#100újélmény

Erasmus+ Ifjúsági csere - élmény, tudás, tapasztalat!

by Holczer Mónika

2015. november 04. - luca.p

„Rájöttem, hogy az előítéletek nem sokat jelentenek. Hallottam több élettörténetet, jobban megismertem magamat és a határaimat." - Venter Mátéval beszélgettem az ifjúsági cseréken szerzett élményeiről.

Mi is az ifjúsági csere? Hogyan lehet részt venni egy ilyen ifjúsági cserén?

Az ifjúsági cserék olyan, az Európai Unió által támogatott projektek, melyeken különböző nemzetek fiataljai megismerik egymást, angolul beszélnek, tanulnak és persze jól érzik magukat. Ahhoz, hogy valaki ilyenre jelentkezzen, nem kell semmi különleges, én egy Facebook csoportban láttam meghirdetve a projekteket és már jelentkezem is.

Miért érdemes belevágni egy ilyen nemzetközi kalandba?

Hatalmas élmény, rengeteg új kaland és sokat lehet tanulni mindenféle témában. Fejlődik az angolod, hiszen ez a munkanyelv és elég intenzív, amikor napokon, vagy akár heteken keresztül csak ezt hallani. Rengeteg embert megismerhetünk, és nagyon hamar megtanulunk csapatban összedolgozni velük, ráadásul angolul, ami elég jó dolog.

Melyik volt a legemlékezetesebb cseréd? Milyen témákat érintettetek?

Eddig három cserén vettem részt. Norvégiában a természet volt a téma, Magyarországon, Boldogkőváralján az egészség, életmód, Belgiumban pedig a túrázás, természet és sportok. Nem tudok kiemelni egyet sem, mindegyik különleges volt. Norvégiában maga a hely volt csodás, például fantasztikus élmény volt áprilisban a hóban szánkózni, csatázni, menedéket építeni, túrázni. Boldogkőváralján jobban rámentünk a csapatmunkára, nagyon megszerettem az ottaniakat. Belgiumban pedig mintha egy túlélő műsorba keveredtünk volna. 5 nap túra teljes menetfelszereléssel, aztán jöttek a finom részek: sziklamászás (bekötött szemmel), kötélpálya, barlangászás.

Milyen tapasztalatokkal gazdagodtál?

Megtanultam csapatban dolgozni, idegenekkel más országokból. Rájöttem, hogy az előítéletek nem sokat jelentenek. Hallottam több élettörténetet, jobban megismertem magamat és a határaimat. Persze még millió és egy dolgot tanultam, Belgiumban például két hét patakban fürdés után kicsit átértékeltem a meleg zuhany örömét. Tudok sziklát mászni, biztosítani, tanultam pizzát sütni és szitkozódni már legalább 6 nyelven.

Hol tudod ezeket hasznosítani?

Nyilván nem hátrány, ha az ember megfelelő módon tud kommunikálni külföldiekkel, vagy összedolgozni velük. Mások által jobban megismertem magamat és az igényeimet. Biztos, hogy másképp gondolkodnék, ha nem jöttem volna el ifjúsági cserékre.

Milyen terveid vannak a jövőre nézve?

Tervben van még egy lengyelországi és egy lettországi csere, az előbbinek a színház köré fonódik a témája, az utóbbi a környezetvédelemmel fog foglalkozni.

Kiknek ajánlanád ezt a lehetőséget?

Mindenkinek. Bár kell egy adag bátorság hozzá. Többször magunknak kellett leszervezni az utazást, amit később visszatérítettek. Aki szeretne világot látni annak az ilyen projektek kötelezők.

Holczer Mónika

Ez a cikk eredetileg az Európai Ifjúsági Portálon jelent meg, a szerző és a szerkesztő hozzájárult a blogon való közzétételhez.

Az Erasmus+ Ifjúsági csere különböző országokból érkező fiatalok (13-30 év közöttiek) csoportjainak teremt lehetőséget a találkozásra és az egymástól való tanulásra (5-21 napig). Lehet két, három- vagy többoldalú, különböző európai uniós és azon kívüli országok nemzetközi együttműködésével.

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujelmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr218049628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása