#100újélmény

Önkéntesség 2.0

by Rosta Judit

2016. május 19. - erasmus+

Az EVS szerintem arról szól, hogy próbára tegyük magunkat, új képességeket szerezzünk és minél több új dologba vágjunk bele, hogy a végén megtalálhassuk a nekünk legmegfelelőbb helyet / embereket / körülményeket. 

3_1.jpg

 

 

Nagyon szeretem a munkát, amit végzek a Legambiente Pratonál, de gyakran voltak üres óráim, napjaim amikor nem igazán tudtam magamat lefoglalni, valamint kicsit hiányzott a "kulturális munka", így elkezdtem valamilyen teljesen új elfoglaltságot keresni magamnak, ami teljesen külön áll az EVS-emtől.

Így találtam rá, nem kis szerencsével, a Use-It Pratora, ami egy kis szervezet külön egy Európai Uniós projektre létrehozva. Prato nagyon szenved attól, hogy Firenze annyira közel van hozzá (kb.15 perc) és ha valaki megkérdezi, hogy mi érdekes látnivaló van Pratoban, a helyiek általában azt válaszolják, hogy Firenze. Az egyesület feladata, hogy térképet készítsen a városról, amit aztán a turisták ingyenesen használhatnak, valamint, hogy reklámozza kicsit Pratot. Ez így nem hangzik izgalmasnak, de ha azt mondom, hogy ez nem egy átlagos térkép, hanem gyönyörű színes és izgalmas, amin jelölve vannak a legizgalmasabb helyek kiegészítve a helyiek véleményével, titkos kertek, kávézók és utcák, amikről egy turistának fogalma se lenne amúgy, valamint hasznos tippekkel, amik mindig jól jönnek, ha valaki új egy városban. És mindez angolul.

2_1.jpg

 

Az én feladatom egyelőre annyi volt, hogy fordítsak le olaszról angolra minden anyagot, amink van, de most kezdtem bele egy nagyon izgalmas új feladatba. Prato híres a murális művészetéről (ez lényegében annyi, hogy nagyon szép festmények/graffitik vannak közfalakon, amiknek valamilyen mélyebb jelentése van) és nagyon sok festett fal van elrejtve a városban. Az én feladatom megtalálni ezeket a helyeket, megtalálni a legszebb útvonalat hozzájuk, képeket készíteni róluk a térképhez és írni egy szép ajánlást mindegyikről, hogy miért érdemes megnézni. Jövő hétvégén pedig Bolognába mehetek egy egész hétvégére egy óriási Use-It konferenciára, ahol bemutatjuk az eddigi munkánkat.

1_2.jpg

 

Persze itt "csak" önkéntes vagyok, de nagyon jó érzés, hogy találtam még valamit, amiben teljes szívvel részt vehetek és dolgozhatok. Az meg csak ráadás, hogy még több ismerőst szerezhetek, hála a nekem kiosztott feladatoknak, és még jobban megismerhetem a várost, ami 1 évig az otthonom. Minden EVS önkéntesnek csak ajánlani tudom, hogy a projektjén kívül is keressen magának elfoglaltságot, valamit, ami egyedül csak az övé lehet. Hiszen nagyon jó a többi önkéntessel együtt dolgozni, de egy idő után ha minden időnket együtt töltenénk, akkor egymásra agyára mennénk.

Budapestről is van térkép, itt találjátok.

Rosta Judit

 

Az Európai Önkéntes Szolgálat (EVS - European Voluntary Service) az Erasmus+ program keretén belül 17 és 30 év közötti fiataloknak nyújt lehetőséget arra, hogy hosszabb-rövidebb ideig külföldön önkéntes munkát végezzenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujelmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr258731990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása